Läti Vabariigi tarbijakaitse seaduse ning 2014. aasta 20. mai Ministrite kabineti määruse nr 255 „Distantslepingu tingimused“ ( muudatused on kättesaadavad siin), kohaselt on tarbijal (edaspidi – Ostja) õigus 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest lepingust ühepoolselt taganeda (taganemisõigus) ilma põhjust esitamata.
Taganemisõiguse 14-päevast tähtaega hakatakse arvestama alates päevast, mil Ostja on kätte saanud tellitud kauba või viimase kaubaosa (juhul kui tellimus täidetakse osade kaupa).
Taganemisõigust ei kohaldata, kui Ostja on juriidiline isik.
1. Kosmeetika- ja muud hügieenitooted kuuluvad hügieenitoodete kategooriasse, seetõttu ei saa taganemisõigust kasutada, kui pakend on avatud või toodet on juba kasutatud. Pakend peab olema terve, ei tohi olla kahjustatud, avatud ega muul viisil kasutatud nii, et oleks võimalik järeldada, et toodet on kasutatud.
2. Määruse punktis 22 on sätestatud, et taganemisõigust ei kohaldata toodetele, mis:
1. Taganemisõiguse kasutamiseks peab Ostja 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest esitama üheselt mõistetava avalduse (näiteks, saates e-taotluse ( kättesaadav siin ) või saates e-kirja) SIA "NOTTA" aadressil (juriidiline aadress: Tukuma vald, Tukums, Pils iela 15A, LV-3101, Läti, telefon: +371 20233454, e-post: [email protected]), teatades otsusest distantslepingust taganeda.
2. Taganemisõiguse tähtaeg loetakse järgitud, kui taganemisavaldus on esitatud enne 14-päevase tähtaja lõppu.
3. Ostja peab 14 päeva jooksul pärast taganemisavalduse esitamist kauba Müüjale tagastama, toimetades selle aadressile Tukuma vald, Tukums, Pils iela 15A, LV-3101, Läti või saates posti/kulleriga (sõltuvalt kokkuleppest). Tähtaega loetakse järgitud, kui kaup on tagastamiseks teele pandud enne 14-päevase tähtaja lõppu.
1. Kui Ostja kasutab taganemisõigust, maksab Müüja talle tagasi kõik Müüjale laekunud maksed (välja arvatud kohaletoimetamiskulud, kui Ostja ei valinud Müüja pakutud kõige odavamat kohaletoimetamisviisi) ilma asjata viivituseta, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul pärast seda päeva, mil Müüja sai teada Ostja otsusest lepingust taganeda. Sellegipoolest on Müüjal õigus tagasimakseid kinni pidada seni, kuni Ostja on kauba tagastanud või esitanud tõendi, et kaup on teele pandud (sõltuvalt sellest, kumb tingimus saabub varem).
2. Tagasimakse tehakse samal makseviisil, mida Ostja kasutas esialgses tehingus, kui Ostja ja Müüja ei ole selgesõnaliselt kokku leppinud teistsuguses makseviisis.
3. Kui kaupa on kasutatud viisil, mis ei vasta selle olemusele ja omadustele (rohkem kui pelgalt veendumaks kauba omadustes ja funktsionaalsuses), või kui see on kahjustatud, võib Müüja tagastatavat summat vähendada vastavalt kauba väärtuse langusele.
1. Kosmeetikatooted ei ole hügieenilistel põhjustel tagastatavad, kui nende pakend on avatud või kahjustatud. Kui pakendil on plomm või kaitsekleeps, ei saa taganemisõigust kasutada, kui see on eemaldatud või muul viisil kahjustatud.
2. Kaup loetakse „avatuks“, kui originaalpakend on eemaldatud või toodet on kasutatud rohkem, kui on tarvis vaid toote vastavuse hindamiseks.
1. Kui tarnitud kosmeetikatootel ilmneb tootmis- või kvaliteedivigu või see ei vasta lepingutingimustele, peab Ostja viivitamata, kuid mitte hiljem kui 2 kuu jooksul pärast puuduse avastamist, sellest Müüjat teavitama, saates e-kirja aadressile [email protected].
2. Müüja vastutab lepingutingimustele mittevastava kauba eest 6 kuud alates kauba kättesaamisest, kui see ei ole vastuolus kauba olemusega. Kui kaubal ilmneb puudus, mille eest vastutab Müüja, on Ostjal õigus nõuda kauba parandamist või asendamist samaväärse kaubaga. Kui see ei ole võimalik, tagastab Müüja Ostja tasutud summad kooskõlas distantslepingu tingimustega.
3. Müüja vastab Ostja kirjalikule kaebusele 15 päeva jooksul selle kättesaamisest.
Taganemisõiguse kasutamise hõlbustamiseks soovitatakse Ostjal kasutada e-taotluse taganemisvormi, mis asub ( siin ). Ostja võib taganemisteate esitada ka vabas vormis, kui see üheselt väljendab otsust lepingust taganeda 14 päeva jooksul.
1. Ostja kannab otsesed kauba tagastamise kulud, välja arvatud juhul, kui kaup tagastatakse selle mittevastavuse tõttu (vale või kahjustatud kaup). Kui Ostja valis kallima saatmisviisi kui kõige soodsam Müüja pakutud viis, ei ole Müüjal kohustust hüvitada ülemääraseid saatmiskulusid.
2. Müüja ei vastuta viivituse eest, kui selle on põhjustanud erakorralised ja ettenägematud asjaolud (force majeure), mida Müüja ei saa kontrollida.
3. Müüjal on õigus keelduda kauba müügist või nõuda selle tagastamist, kui selgub, et kauba hind või kirjeldus e-poes oli ekslik ja oluliselt erineb turuhinnast, samuti muudel õigusaktides sätestatud juhtudel.